7000 30 22 021

10 55555 0912

92 55555 0919

اقدامات ضروری قبل از واگذاری سیم کارت

5/5

پیش از واگذاری سیم کارت، حتما این پست را بخوانید

آیا می دانید قبل از نقل و انتقال و واگذاری سیم کارت همراه اول، چه اقدامات ضروری را باید انجام دهید؟ در ادامه این پست، به ۱۰ اقدام ضروری پیش از واگذاری سیم کارت، اشاره شده است. توصیه می کنیم پیش از نقل و انتقال سیم کارت خود، حتما از این اقدامات آگاه شوید.

 

حذف برنامه های بانکی و مالی

درصورت نصب و راه اندازی هرگونه نرم افزار مالی و بانکی با استفاده از شماره سیم کارتی که قصد فروش آن را دارید؛ پیش از هر اقدامی از نرم افزارها خارج شده و یا شماره خود را تغییر دهید. نرم افزارهای مربوط به تولید رمز یکبار مصرف، همراه بانکها و نرم افزارهای مربوط به کارگزاری سهام، نمونه هایی از برنامه های بانکی و مالی هستند که باید پیش از واگذاری شماره به آنها توجه شود.

مراجعه به بانک و تغییر شماره پیامک

یکی از اقدامات ضروری، پیش از واگذاری سیم کارت، مراجعه به شعب بانکی و درخواست تغییر شماره در سامانه پیامکی حسابهای بانکی خود است؛ تا پس از انتقال سیم کارت، پیامکهای بانکی برای مالک جدید سیم کارت ارسال نشود.

احراز هویت کامل خریدار

حتما پیش از فروش سیم کارت، مدارک هویتی خریدار را کنترل نمایید. دقت کنید، پس از فروش سیم کارت، مالکیت آن را بصورت کامل و رسمی واگذار نمایید.

تغییر شماره در کلیه سازمانها

اگر با هر سازمان و شرکتی اعم از خصوصی و دولتی از طریق شماره ایی که قصد واگذاری آن را دارید؛ ارتباط داشته اید، تغییر شماره خود را به اطلاع ایشان برسانید تا پیامکهای اطلاع رسانی به شماره جدید شما ارسال شود. همچنین امکان سو استفاده از این پیامکها وجود نداشته باشد. اداره مالیات، آب و برق و گاز، مخابرات، اداره ثبت اسناد، سامانه ثنا قوه قضاییه، سامانه های آموزشی، نمونه هایی از این سازمانها هستند.

تغییر یا حذف اکانت در شبکه های اجتماعی

با توجه به گسترش و اهمیت استفاده از شبکه های اجتماعی، پیش از فروش سیم کارت، شماره خود را تغییر دهید و درصورتیکه این امکان به هر دلیلی وجود ندارد؛ اکانت مربوط به این شماره را حذف نمایید. بخاطر داشته باشید که بسیاری کلاه برداری ها در فضای مجازی از این طریق انجام شده است. باید همه اپلیکیشن های فضای مجازی مثل واتزآپ، تلگرام، اینستاگرام و … را که از طریق این شماره فعال کردید؛ غیر فعال نمایید.

پرداخت قبض و تسویه بدهی

پیش از واگذاری سیم کارت، کلیه قبوض و بدهی های مربوط به آن خط را پرداخت و تسویه نمایید.

اصلاح شماره مربوط به ایمیل

درصورتیکه برای دریافت پیامهای اطلاع رسانی، هشدار و احراز هویت اکانتهای ایمیل خود از شماره ایی که قصد واگذاری آن را دارید؛ استفاده نموده اید؛ حتما پیش از واگذاری سیم کارت، تغییرات لازم را در اکانتهای خود لحاظ کنید.

انتقال و حذف شماره مخاطبین ذخیره شده

از آنجاییکه امکان ذخیره سازی شماره مخاطبین روی خود سیم کارت نیز وجود دارد؛ حتما قبل از واگذاری کلیه شماره ها را به حافظه گوشی منتقل نموده و از روی سیم کارت حذف کنید.

اطلاع رسانی به مخاطبین

حتی المقدور، به کلیه اعضای خانواده، دوستان و مخاطبین خود اطلاع رسانی کنید که این شماره دیگر متعلق به شما نخواهد بود. در موارد بسیاری کلاه برداری از طریق ارسال پیامک و یا تماس با مخاطبین قبلی، صورت گرفته است.

کسب آگاهی از آخرین قوانین واگذاری سیم کارت

حتی المقدور، از آخرین اخبار و قوانین واگذاری سیم کارت اطلاع کسب نمایید و یا از طریق مراکز امین و مطلع اقدام به واگذاری سیم کارت نمایید.یکی از مهم ترین این قوانین، قانون ۲۰ روز است. مطابق به این قانون، حداقل ۲۰ روز باید از تاریخ آخرین تعویض مالکیت سیم کارت گذشته باشد.

برای مشاوره در زمینه فروش سیم کارت می توانید با کارشناسان مجموعه کسری همراه، تماس بگیرید و در صورتی که قصد فروش سیم کارت خود را دارید حتما مقاله راحت ترین روش فروش سیمکارت رند ۰۹۱۲ را مطالعه نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + یک =