7000 30 22 021

10 55555 0912

92 55555 0919

سجام چییست و چگونه احراز هویت سجام را انجام دهیم؟

 

 فعالان بازار سرمایه، برای دریافت خدمات از شرکت سپرده گذاری مرکز اوراق بهادار و تسویه وجوه، جهت سهولت و سرعت خدمات از سامانه جامع اطلاعات مشتریان یا همان سجام استفاده می نمایند. برای استفاده از این سامانه، شناسایی و احراز هویت ایشان الزامی است. لازم به ذکر است که هر فرد تنها می تواند با یک کد شناسایی وارد این سامانه شود. بنابراین احراز هویت سجام به منزله، معرفی و تایید فرد به عنوان یک شخصیت حقیقی معتبر است.

احراز هویت سجام

روشهای احراز هویت سجام کدامند؟

احراز هویت حضوری

احراز هویت حضوری در دفاتر پیشخوان دولت منتخب و کارگزاری های منتخب انجام می گردد.جهت انجام احراز هویت حضوری می توانید با در دست داشتن مدارک لازم (شناسنامه، کارت ملی و شماره حساب و شماره شبا بانکی معتبر)، به یکی از مراکز منتخب مراجعه نمایید. دفتر پیشخوان کسری همراه در کمترین زمان ممکن آماده ارائه این خدمت به شما همراهان عزیز می باشد. جهت مراجعه حضوری می توانید با انتخاب مرکز معتبر و نزدیک خود از لیست مراکز منتخب، با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، اقدام نمایید. 

 

احراز هویت غیرحضوری

 احراز هویت غیر حضوری یا همان احراز هویت الکترونیکی که از طریق سایت سجام و یا اپلیکیشن های احراز هویت سجام، انجام می شود. لازم به ذکر است، احراز هویت الکترونیکی و دریافت کد بورسی بصورت رایگان انجام می شود و نیاز به پرداخت هیچگونه هزینه ایی نیست.

برای این کار ابتدا لازم است، در سامانه سجام ثبت نام کرده و کد پیگیری ۱۰ رقمی را دریافت نمایید. همچنین باید تصویری از امضا خود روی کاغذ سفید و بدون خط خوردگی تهیه نمایید. در صورت در اختیار داشتن کارت ملی هوشمند، سریال ۱۰ رقمی پشت کارت نیز لازم است. درصورت عدم دریافت کارت ملی هوشمند در زمان ثبت نام، می توانید از کد رهگیری ثبت نام کارت ملی هوشمند استفاده نمایید.

یکی از مراحل انجام احراز هویت سجام، شناسایی چهره است که از طریق عکس و ویدیو انجام می شود. از جمله ویژگی های عکس و ویدیو قابل قبول این است که بدون عینک، ماسک و کلاه باشد. بهتر است پس زمینه سفید و بدون طرح و نور محیط مناسب باشد. فاصله مناسب را از دوربین حفظ نمایید. عکس و ویدیو باید با حفظ شئونات اسلامی، گرفته شود.

در خاتمه پیام <<اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد، نتیجه احراز هویت به زودی به اطلاع شما خواهد رسید.>> را دریافت خواهید کرد که به منزله اتمام فرایند احراز هویت است. پس از بررسی های لازم که از سوی سامانه انجام می گردد، کد بورسی برای شما ارسال خواهد شد.