7000 30 22 021

10 55555 0912

92 55555 0919

۵ دلیل اصلی افزایش قیمت سیم کارت همراه اول

5/5

در این مقاله قصد داریم دلایل افزایش قیمت سیم کارت همراه اول را در طول زمان بررسی کنیم.

پس از گذشت نزدیک به ۳۰ سال از فروش اولین سیم کارت ۰۹۱۲ توسط شرکت مخابرات ایران، قیمت سیم کارت همراه اول ۰۹۱۲ به مرور زمان رشد بسیاری داشته است. این افزایش قیمت سیم کارت همراه اول، باعث شده سیم کارت ۰۹۱۲ همراه اول جدا از استفاده شخصی به کالایی برای سرمایه گذاری به سبد سرمایه گذاری افراد اضافه گردد.

نکته مهمی که شما باید درمورد سیم کارت های همراه اول به آن توجه کنید این است که ارزشمندترین پیش کد شبکه همراه اول، پیش کد ۰۹۱۲ می باشد و ما در این مقاله به بررسی دلایل افزایش قیمت سیم کارت همراه اول با پیش کد ۰۹۱۲ خواهیم پرداخت. پس اگر قصد سرمایه گذاری در بازار سیم کارت را دارید به این نکته توجه داشته باشید.

قیمت_سیم_کارت_همراه_اول

عرضه و تقاضا تاثیرگذارترین عامل روی قیمت سیم کارت همراه اول

مهمترین و اصلی ترین عامل تاثیرگذار روی قیمت سیم کارت همراه اول میزان عرضه و تقاضا می باشد و عوامل دیگر تاثیرگذار مانند محدودیت شماره ها، نرخ ارز و تورم و … به عنوان عوامل زیر مجموعه عرضه و تقاضا شناخته می شوند.

اپراتور همراه اول مرجع اصلی تعیین قیمت سیم کارت

اپراتور همراه اول به عنوان اصلی ترین مرجع تعیین قیمت برای سیم کارت های پایه و شماره هایی است که به صورت مزایده در سایت خود به فروش می رساند. این شرکت با افزایش قیمت خطوط مزایده ای شرایط افزایش قیمت در بازار را فراهم می آورد. شرکت همراه اول که تامین کننده ۱۰ میلیون شماره با پیش کد ۰۹۱۲ است تا امروز حدود ۶ تا ۷ میلیون شماره فعال را در شبکه موجود کرده است. 

در این میان روند روز افزون تقاضا برای خرید سیم کارت ۰۹۱۲ همراه اول باعث شده قیمت سیم کارت همراه اول در طی ۳۰ سال از عرضه، رشد بسیار زیادی داشته باشد. این افزایش قیمت در کدهای قدیمی به طور میانگین در حدود ۱۸۰ درصد و در شماره های رند به طور میانگین حدود ۴۰۰ درصد رشد داشته است.

نوسانات قیمت ارز و افزایش قیمت سیم کارت همراه اول

عامل تاثیر گذار دیگری که روی افزایش قیمت سیم کارت همراه اول تاثیر گذار است، افزایش روز افزون قیمت ارز در کشور می باشد. همه ما از تاثیر مستقیم نرخ ارز روی کالاهای مختلف آگاهی داریم و روزانه در زندگی خود آن را به طور جدی احساس می کنیم. اما موضوعی که افراد از آن اطلاعی ندارند این است که برخلاف تصور عموم جامعه، سیم کارت همراه اول ۰۹۱۲ تنها کالایی است که قیمت آن ارتباط غیر مستقیمی با قیمت ازر دارد. 

بازار سیم کارت بر عرضه و تقاضا بنا شده است. هنگامی که قیمت ارز افزایش داشته باشد، سرمایه گذاران و مالکین سیم کارت ها به انتخاب خود قیمت سیم کارت همراه اول شان را افزایش می دهند و به صورت غیر مستقیم باعث افزایش کلی قیمت پایه سیم کارت ۰۹۱۲ در ایران می شوند.

افزایش_قیمت_سیم_کارت_همراه_اول

تورم و افزایش قیمت سیم کارت همراه اول

افزایش تورم نیز مانند افزایش قیمت ارز، یکی دیگری از محرک های افزایش دهنده قیمت سیم کارت همراه اول به طور غیر مستقیم بوده و باعث افزایش قیمت سیم کارت توسط مالکین در جامعه می شود.

افزایش اشتیاق عموم جامعه و نسل جوان برای خرید سیم کارت ۰۹۱۲

از آنجا که اصلی ترین عامل تاثیر گذار بر قیمت سیم کارت همراه اول میزان عرضه و تقاضا برای خرید سیم کارت همراه اول ۰۹۱۲ است. با آشنایی هرچه بیشتر عموم جامعه با بازار سیم کارت، اشتیاق نسل جوان و افراد بالای ۱۸ سال در تهران نیز برای خرید سیم کارت ۰۹۱۲ همراه اول بیشتر شده است. شناخت ارزشمندی سیم کارت ۰۹۱۲ تهران باعث شده افراد ساکن شهرستان نیز برای سرمایه گذاری، مصرف شخصی و یا استفاده در کسب و کار خود اقدام به خرید سیم کارت ۰۹۱۲ همراه اول نمایند. 

این موضوع باعث برهم خوردن تعادل میزان عرضه و تقاضا در کشور می شود، به طوری که جمعیت ۸۰ میلیونی کشور خواهان خرید ۱۰ میلیون شماره با پیش کد ۰۹۱۲ تهران هستند. این موضوع در شرایطی صورت گرفته که بعضی از افراد چند شماره با پیش کد ۰۹۱۲ را برای سرمایه گذاری و مصرف شخصی در اختیار دارند. این عدم تعادل یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت سیم کارت همراه اول ۰۹۱۲ تا به امروز شده است.

تمامی موارد ذکر شده در این مقاله باعث شده قیمت سیم کارت همراه اول روز به روز در کشور افزایش داشته باشد. البته این افزایش قیمت برای همه سیم کارت ها به یک میزان نبوده و افزایش قیمت سیم کارت های رند رقمی بسیار بیشتر از سیم کارت های معمولی ۰۹۱۲ بوده است. سیم کارت های رند به دلیل خاص بودن، مدل قیمت گذاری متفاوتی دارند. اگر می خواهید با نحوه قیمت گذاری سیم کارت های رند آشنا شوید می توانید مقاله ۵ عامل تاثیرگذار قیمت گذاری سیم کارت همراه اول را مطالعه و با موارد تایین کننده در قیمت گذاری و انواع خطوط رند آشنا شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =