7000 30 22 021

10 55555 0912

92 55555 0919

عوارض و مالیات خودرو چیست؟

 

مالک خودرو موظف است به بابت تردد خودرو در مسیرهای مختلف هزینه هایی را پرداخت نماید که به آن عوارض خودرو گفته می شود. این عوارض شامل عوارض شهرداری (عوارض سالیانه)، عوارض طرح ترافیک و عوارض آزادراهی می شود. کلیه خودروها اعم از خودروهای معمولی، خودروهای سنگین، موتور سیکلت و حتی خودروهای دولتی، ملزم به پرداخت عوارض هستند.

 

عوارض، مالیات خودرو

 عوارض سالانه خودرو بر اساس فاکتورهای متعددی محاسبه می شود. بطور مثال قیمت خودرو، سال تولید و شهر محل سکونت و … در مبلغ عوارض تاثیرگذار است.

لازم به ذکر است، در صورت عدم پرداخت بموقع، عوارض سالیانه خودرو، ماهانه ۲ درصد جریمه دیرکرد برای پرداخت آن لحاظ می گردد. بخاطر داشته باشید که تسلیم برگه تسویه عوارض خودرو برای تعویض پلاک، تغییر مالکیت و ترخیص از پارکینگ، الزامیست.

چرا باید عوارض سالانه خودرو پرداخت کنیم؟

  عوارض پرداخت شده توسط شهرداری صرف امور خدماتی مانند نصب چراغ و تابلوها، رنگ آمیزی جداول، نظافت معابر، آسفالت خیابان ها و کوچه ها، راه سازی، نصب گاردریل های کنار اتوبانها و … می شود. بنابراین با پرداخت به موقع عوارض سالانه می توانیم در تسریع و تسهیل این امور نقش شهروندی خود را ایفا کنیم.

 

پرداخت عوارض و مالیات خودرو در دفتر پیشخوان کسری همراه

 

یکی از خدمات متنوعی که در دفتر پیشخوان کسری همراه ارائه می شود، پرداخت عوارض و مالیات خودرو است. می توانید با در دست داشتن مدارک زیر به آدرس ما به نشانی ذکر شده در صفحه  تماس با ما مراجعه نمایید.

 – کارت ملی مالک وسیله نقلیه

 – اسناد پرداخت عوارض قبلی

 – برگ سبز خودرو یا سند مالکیت وسیله نقلیه

 

برای استعلام خلافی، می توانید به سامانه تهران من مراجعه نمایید

تهران من